Restorative Yoga @ Home - Side lying stretch


Voor deze Restorative Yoga houding heb je alleen maar 2 dikke dekens of badhanddoeken nodig. Heb je een bolster? Ook deze zou je kunnen gebruiken.⁠

Kom op je zij over de dekens heen liggen. Kijk voor jezelf hoe hoog je de stapel wil maken. Je schouder en heup hoeven de mat niet te raken! Als het goed is voel je een stretch aan de zijkant van het lijf. Om de stretch te verdiepen neem je je armen mee over je hoofd en laat je ze rusten op de vloer. Je kunt eventueel je bovenste pols beet pakken en heel zach


tjes de stretch iets verdiepen. Maar onthoud dat bij Restorative Yoga het vooral gaat om ontspanning en opening en niet om een hele diepe stretch!⁠

Deze houding geeft een stretch aan de tussenribspieren. Dit zijn de spieren die er voor zorgen dat de ribben uitzetten op je inademing en weer terugzakken op je uitademing. Als deze spiertjes stijf zijn, is de beweging van je ribbenkast (en daarmee ook de ademhaling) beperkt. ⁠

Doe deze houding ongeveer 1 minuut aan beide zijden! Als je het lekker vindt kun je na op je zij gelegen te hebben even op je rug komen liggen, met je heupen op je dekens of bolster. Schuif jezelf er rustig vanaf en kom langzaam weer omhoog.⁠


Anne Elberse Yoga

Dorpsstraat vo Steenstraat 12, de Bilt

anne.elberse@gmail.com